Tüketiciyi Koruma Haftası Kutlama Programı

Tüketiciyi Koruma Haftası Kutlama Programı

07.08.2017 529

2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ERTUĞRULGAZİ  İLKOKULU

15-21 MART TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI KUTLAMA PROGRAMI

 

SUNUCU : Sayın Müdürüm, öğretmenlerim ve sevgili arkadaşlar;

Yurdumuzda,15-21 Mart arası Tüketiciyi Koruma Haftası olarak belirlenmiştir. Bu tarihler arasında öğrencilere tüketici olarak, haklarının neler olduğu ve gerektiği zaman bu haklarını korumak için neler yapabilecekleri, nerelere başvurabilecekleri hakkında bilgiler verilir.

Günün anlam ve önemini belirten yazıyı 4/A sınıfından ……………………..’dan dinleyeceğiz. Kendisini  kürsüye davet ediyorum.

SUNUCU : Tüketim faaliyeti insanlığın doğuşu ile başlamıştır.Bilinçli tüketici olmak cimri olmak değildir. Günümüzde bir zorunluluktur.

2 /B sınıfından …………………………………..’den  “Tüketici Hakları” şiirini dinleyeceğiz.

SUNUCU : Tüketici olarak alış verişlerinizde ,satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.

Kusurlu mal alanların haklarını ve kusurlu mal aldıysak neler yapabileceğimizi bizimle paylaşması için 2/A sınıfından …………………. ve ………………………………….. davet ediyorum.

SUNUCU : Sevgili arkadaşlar, bilinçsiz, amaçsız ve gereksiz yaptığınız her harcama ve tüketim doğa-insan dengesini bozuyor, çevreyi kirletiyor ve yaşlı dünyamızın sonunu hazırlıyor.

“TÜKETİCİ HAKLARI” isimli şiiri okuması için 4 /A sınıfından ………………………….. davet ediyorum.

SUNUCU :“Haklarını Ara“ isimli şiiri okuması için 3/A sınıfımdan ………………………… davet ediyorum.

 

SUNUCU : Kutlama programımız burada sona erdi bizleri dinlediğiniz için teşekkür ederiz.



TÜKETİCİYİ KORUMA HAFTASI

Her yıl 15 Mart Dünya Tüketiciler Gününün içinde bulunduğu hafta Tüketiciyi Koruma Haftası olarak kutlanmaktadır.

       Birleşmiş Milletler, 1985 yılında aldığı bir kararla “Tüketici Hakları Evrensel Beyannamesi” ilan ederek 15 Mart tarihini “Dünya Tüketici Hakları Günü” olarak kabul etmiş ve kutlamaya başlamıştır.

       Ülkemizde ise Tüketiciyi Koruma faaliyetleri özellikle 8 Mart 1995 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un yürürlüğe girmesinden sonra yurt genelinde önemli bir hareket kazanmıştır. Bu Kanun ile tüketicilerin hakları, yasal düzenleme çerçevesinde, çağdaş anlamda yeni boyutlara ulaşmıştır.

 

       Gerek devletin çıkardığı bir takım yasal düzenlemelerle gerekse tüketicilerin bir araya gelerek örgütlendiği sivil toplum kuruluşları aracılığı ile ülkemizde sağlanmaya çalışılan tüketiciyi koruma ve haklarını gözetme faaliyetleri alanında en büyük görev yasanın uygulayıcısı konumunda olan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ve İllerde Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine düşmektedir.

       4077 sayılı Kanun’un yürürlüğe girdiği 08.09.1995 tarihinden itibaren her yıl Dünya Tüketiciler Gününün içinde bulunduğu hafta Tüketiciyi Koruma Haftası olarak kutlanmakta, bu hafta içerisinde Tüketici hakları ile ilgili paneller, seminerler radyo ve televizyon programları düzenlenmektedir.


 

TÜKETİCİ HAKLARI

Her insan duymalıdır alın terine saygı,

Tamamen kaldıralım tuzakları, yalanları,
Alış veriş yaparken, olmasın bizde kaygı,
Her zaman korunmalı tüketici hakları.

Tazesinden yiyelim, tüketmeyelim bayat,
Taze yiyen insanda uzun olur hep hayat,
Fiyatlar normal olsun, el yakar yüksek fiyat,
Her zaman korunmalı tüketici hakları.

Çevremizde çoğalsın vicdanlı olan kullar,
Kul hakkı sakın yeme, geçiverir bak yıllar,
Hatasız ve defosuz sağlam olmalı mallar,
Her zaman korunmalı tüketici hakları.

Kokmuş ve çürük malı ne satın al, ne de sat,
Kimseyi kazıklama geçse eline fırsat,
Alırken dikkatli ol, bazıları çok fesat,
Her zaman korunmalı tüketici hakları.



TÜKETİCİ HAKLARI

Satın aldığın malda,
Hiç kusur olmamalı.
Belirtilen özelliklere
Tümüyle uyulmalı.

Eğer böyle değilse
Yapacağın şeyler var.
Güzel vatanımızda,
Sana destek yerler var.

Belediyeden başla,
Hakem Heyeti’nde dur.
Oralarda olmazsa,
Ticaret Müdürlüğü’nü bul.

Sakın vazgeçme, yılma
Sonuna kadar diren.
Haklarını kullan ki;
Aldığın malı beğen.

 

HAKLARINI ARA

Bir mal aldığın zaman,

Sözleşme yapmadıysan.

Sakın çözüm yok sanma,

Hiç boşuna gamlanma.

 

Satanın her dediği,

Bir sözleşme sayılır.

Hakkını ara diye,

Bu sana ilk adımdır

 

Malını değiştirmek için

On beş gün zamanın var.

Eğer hile yapılmışsa

Bu iki yıla çıkar

 

Paranın kıymetini bil

Bozuk mal satın alma,

Haklarını ara ki

 

Sonra pişmanlık duyma!


KUSURLU  MAL  ALANLARIN  HAKLARI  NELERDİR?

Alışverişlerinizde:

1- Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.

2- Aldığınız malda hiçbir kusur olmamalıdır.

3- Ambalajında, kılavuzunda ya da reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.

4- Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız, satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

5-Bir malı aldıktan sonra hatalı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde malın değiştirilmesini, ödediğiniz bedelin iadesini, kusurun neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini, ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.

6-Hatalı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsak  bu zararımızı, satıcı veya üretici firma karşılamak zorundadır

 

KUSURLU MAL ALDIYSAK NELER YAPABİLİRİZ?

Eğer tüketici olarak haklarımızı bilirsek bize zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
Haklı olduğunuza inanıyorsak, hakkınızı aramak için bize gösterilen tüm yollara başvurabiliriz.

Böyle bir durumda hakkınızı aramazsak sadece bizim zarara uğramış olmayız  aynı zamanda
tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmiş  ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmuş oluruz.

Satın aldığınız bir mal kusurlu veya arızalı çıktıysa ve bütün çabalara rağmen sorununuzu çözemediyseniz şu kurumlara başvurabilirsiniz;
1- Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri
2- TC. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
3- Sanayi ve Ticaret İI Müdürlükleri
4- Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemeler
5- Bulunduğunuz yerdeki tüketicinin korunmasına yönelik olarak faaliyet gösteren dernek veya vakıflar
6- Etiket mecburiyetini uygulama konusundaki şikayetler için belediyelere müracaat edebiliriz.